Leírás
Az új X-RAY nagyott lépett az alacsony profilú multiorsók piacán.
Ezeket a balkezes verziójú orsókat mindennel ellátták, amit egy igényes horgász elvár egy ilyen minőségi terméktől.
Ezen tulajdonságok közül elsőként kell említeni az Easy Cast nevű hibrid fékrendszert, melynek segítségével finoman beállítható és szabályozható a dob forgása a dobás során. Ezzel a rendszerrel radikálisan csökkenthető a zsinór letekeredésének és gubancolódásának veszélye, valamint nagyon jótékony hatással van a dobástávolság növelésére és a dobás pontosságára is.
A család mindkét tagját (LTE, SPL) a tervezésben és gyártásban elérhető legkorszerűbb technológia és minőségi anyagok használata jellemzi.
A két típusnak eltérő az áttétele, emiatt különböző technikákra és felhasználásra mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet, legyen szó édesvízi, vagy tengeri horgászatról.
Az orsó háza és a hajtómű ellenáll a nagy terhelésnek, a külső hatásoknak, a dob elképesztően sima futást produkál és mindezt egy rendkívül könnyű kivitelben.
A harciféket carbon borítású túlméretes lamellákkal szerelték, melynek a következménye a megbízhatóan megtartott beállított fék, még a legnagyobb küzdelemben is.
Mindezekből már látszik, hogy az XRAY mindenben a horgász szolgálatára áll, rajta nem fog múlni a sikeres és élvezetes horgászat.
Az LTE és az SPL nem csak az áttételben, hanem az alkalmazott anyagok tekintetében is eltérnek egymástól.
Az LTE hajtóművének anyaga a repülőgép iparban alkalmazott nagyon könnyű alumínium ötvözet, mely kiválóan bevált a tökéletes és sima futáshoz még alacsony fordulatszám esetén is.
Ezzel szemben az SPL modell esetén a fő szempont a nagyobb terhelések elviselése és a gyors, nagyobb sebességű horgászat volt. Ebben segített a nagy szilárdságú sárgaréz ötvözet.
Az Easy Cast technológia egy forradalmian új, hibrid, dobó fékrendszert takar, mely nagy segítséget nyújt a dobáskor. Ez két fékből áll. Egy mágneses és egy centrifugális fékből. Mindkettő hat fokozatu.
A két rendszer együttes használatával 36 különböző fokozatot lehet beállítani, ami nagyon finom hangolást tesz lehetővé a dobás során. Ezzel a hibrid fékrendszerrel radikálisan csökkenthető az ún. „backlash” (visszacsapódás, zsinórleesés) hatás.
A centrifugális fék jótékony hatással van a dobás kezdeti szakaszára, ekkor ugyanis a nagyobb fordulatszám, nagyobb centrifugális erőt fejt ki, ezáltal az energia felszabadulása egyenletes.
A mágneses fék rendszer a dobás második felében kapcsolódik a munkába, amikor a dob forgása egyre lassul. Ekkor már ez a rendszer akadályozza meg a dob „túlpörgését”.
Ez a megoldás kettős előnnyel jár. Egyrészt csökkenti a gubancolódás esélyét, másrészt sokkal pontosabb és nagyobb dobások végezhetők el általa.
A könnyű és ergonómikusan hajlított hajtókar a házhoz képest eltolt tengelyen helyezkedik el. Ez a kialakítás növeli a hajtókar teljesítményét.
A mély V profilu dob nagy zsinórkapacitásu és segíti a zsinór lefutását és felcsévélését. Ultrakönnyű, repülőgépiparban használt alumíniumból készült.
A zsinórvezető tökéletesen vezeti a zsinórt a felcsévéléskor a dob felett. Bevonata extra kemény TiN bevonat, mely védi a zsinórt a kopástól és a súrlódás során keletkezett hőt hatékonyan elvezeti.
Technikai információk:
- 9 db dupla védelemmel ellátott rozsdamentes acél golyós csapágy
- Easy Cast System dupla fékrendszerrel
- Carbon bevonatú féklamellák
- Alumínium hajtókar
- Ergonomikus EVA markolat a hajtókaron
- Repülőgép iparban használatos alumíniumból készült V profilu dob a nagy zsinórkapacitásért.
X-RAY LTE
- Repülőgép iparban használatos alumíniumból készült hajtómű
- Áttétel: 6.3:1
- Tömeg: 198g
X-RAY SPL
- Erős, sárgaréz ötvözetből készült hajtómű
- Áttétel: 7.2:1
- Tömeg: 212g
Tulajdonságok
Áttétel cm | 7,2:1 |
Csapágy | 9+1 |
Dobkapacitás | 0,35-80m |
Méret | 1000 |
Tömeg | 212g |
Tulajdonság | balkezes |