Vásárlási feltételek (ÁSZF)

 

 

Általános szerződési Feltételek - Vásárlási tájékoztató

ÁSZF letöltése

 

 

Köszöntjük felhasználóink, vásárlóink körében!
 

Kérjük figyelmesen olvassa el a damil.hu webáruház  Általános Szerződési Feltételeit (továbbiakban ÁSZF), mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket,továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy webáruházunk használatával (böngészés, információ szerzés, megrendelés) elfogadja az ÁSZF-ben leírt szerződési feltételeinket és adatkezelési elveinket.
A 2001.évi CVIII törvény (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről ) értelmében tájékoztatjuk, hogy webáruházunkban a megrendelés véglegesítésével a webáruház üzemeltetője és a megrendelő között írásbeli szerződés jön létre, melyre az e dokumentációban (ÁSZF) leírt feltételek az irányadók. Az írásbeli szerződés dokumentációja a "Megrendelés visszaigazolás", melyet elektronikus formában (e-mail) a webáruház üzemeltetője és a megrendelő is megkap. A szerződés alapjául szolgáló "Megrendelés visszaigazolása" dokumentációt a webáruház üzemeltetője nem iktatja, azt csak elektronikus úton tárolja, így utólagos visszakereshetőségük nem garantált.
A szerződés magyar nyelvű.
Szintén a fent említett törvény előírásainak megfelelően tájékoztatjuk, hogy a webáruház üzemeltetője, magatartási kódexet nem adott ki és nem csatlakozott semmilyen magatartási kódexhez, így webáruház üzemeltetője és a webáruházat használó ügyfelek jogainak és kötelezettségeinek tekintetében kizárólag e dokumentáció (ÁSZF) az irányadó.

1. Cégadatok

1.1. Üzemeltető

  • Üzemeltető: Árgus Kkt.
  • Székhely: 9700 Szombathely Bertalanffy utca 19.
  • Adószám: 26806129-2-18
  • Cégjegyzékszám: 18-03-100720
  • Bejegyzést végző cégbíróság neve: Vas Megyei Cégbíróság
  • Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79954/2014 (Hírlevél küldéssel összefüggő adatkezelés)
  • Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79955/2014 (Webáruház működtetésével kapcsolatos adatkezelés)
  • Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79953/2014 (Regisztráció webáruházban)

1.2. Ügyfélszolgálat

  • Ügyfélszolgálat: Árgus Kkt. Trabucco, K-Karp, Rapture, Orka, Bertoni, Exner, Cralusso, Deáky Nagykereskedés
  • Cím: 1186 Budapest Közdűlő utca 46-50. (GPS: E 47.42508 K 19.17183)
  • Nyitvatartási idő: hétfő – csütörtök: 7:30-15:30; péntek: 07:30 – 13:30;  szombat-vasárnap: zárva
  • Raktárvezető: Serman László
  • Ügyfélszolgálatunk elérhetősége a termékekkel és rendeléssel kapcsolatban:
    • 06-1/2804-250
    • 06-30/9299-501
    • 06-30/9399-700
    • info@damil.hu
  • A webáruház működésével kapcsolatos kérdések problémák, nemzetközi szállítási díjak esetén:
    • +36-30/9399-600
    • info@damil.hu
  • Reklamációk, panaszok jelzése:
    • info@damil.hu
  • Levelezési cím:
    • Árgus kkt. 9701 Szombathely Pf.: 279.

1.3. Az oldal internetszolgáltatója:

  • Webshark Kft.
  • Cégnév:Webshark Kft
  • Székhely: 9700 Szombathely Semmelweis Ignác u. 2.
  • Telephely: 9700 Szombathely Semmelweis Ignác u. 2.
  • Telefonszám: +36 94 514 333
  • Postázási cím: 9700 Szombathely Semmelweis Ignác u. 2.
  • E-mail:  info@webshark.hu

1.4. Tárhelyszolgáltató

  • Cégnév: ProfiVps
  • Cím: 8638 Balatonlelle Petőfi S. u. 15.
  • Web: profivps.hu
  • Email:otartics.a@profivps.hu
  • Telefon: +3620 503 96 11

2. Általános információk

2.1. Vásárlás módja

Webáruházunkban a vásárlás kizárólag a weboldal használatával történik. E-mailban, faxon, telefonon, levélben nem áll módunkban megrendeléseket elfogadni.

2.2. A vásárlás területi hatálya

Webáruházunkban a Magyar Köztársaság, valamint az EU összes tagállamának címzett megrendelések elfogadásra kerülnek.

2.3. Árak

Az árak magyar forintban (HUF) értendők.
A termékek mellett  bruttó árak kerülnek feltüntetésre.
Akciós termékek esetén minden esetben az akciós (a kedvezmény mértékével csökkentett) árak kerülnek feltüntetésre.

2.4. Regisztráció

A vásárlásnak NEM  feltétele, hogy a vendégünk rendelkezzen regisztrációval, bár előnyös lehet. Csak egy példa, amikor valaki többször vásárol, a fizetéskor nem kell minden egyes alkalommal megadni a számlázási és szállítási címet.
A regisztráció, egy pár lépésből álló egyszerű folyamat, ami néhány perc alatt elvégezhető. 
A regisztrációs adatok (jelszó, számlázási adatok, szállítási adatok) megváltoztatására is van mód. Ehhez először be kell jelentkezni, majd "Fiók" ban van lehetőség a regisztrációs adatok módosítására.

3. Vásárlás

3.1. Bejelentkezés

Vásárlás előtt és alatt bármikor be lehet jelentkezni a webáruházas fiókunkba, de hangsúlyozni kell hogy nem kötelező a vásárláshoz a belépés.
A Belépés gombot a főképernyő felső részén lehet megtalálni.

3.2 Termék kiválasztása, kosárba tétel

A termékek főkategóriákba, azon belül alkategóriákba találhatók meg. Az alkategória kiválasztását követően jelennek meg a termékcsaládok, melyek a termékeket tartalmazzák.

Példa: "Zsinór - Monofil" főkategóriában van az "Univerzális" alkategória. Ebben - többek között - megtalálható az "XP LINE SUPER BREME"  termékcsalád. Ennek a termékcsaládnak összesen 7 terméke, van.

A termékcsalád képére kattintva jelennek meg táblázatos formában  a család termékei, azok tulajdonságai, az ára és az, hogy a termék az adott pillanatban elérhető, vagy sem. Emelett a termékcsalád egészére vonatkozó  szöveges leírás, és képek is ezen a felületen érhetők el.

A terméktáblázat utolsó oszlopa jelzi, hogy a termék éppen rendelhető (kosárba helyezhető). A mennyiség megadására két lehetőség van. Vagy beírjuk a kívánt mennyiséget, vagy a + és - jelekkel módosíthatunk.

Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a képernyő kereső mezőjébe, majd rá kell kattintani a Keresés feliratra. A találatok kezelése a megszokott módon történik.

3.3 Adatbeviteli hiba javítása - Kosár tartalmának módosítása

A folyamatban lévő rendelés a Kosár menüben tekinthető meg. Itt lehetőség van mennyiség korrigálására, valamint egy –egy termék kosárból történő törlésére is.
Egy termék mennyiségének megváltoztatásához a termék mennyiségére kell kattintani, majd be kell írni az új mennységet, majd meg kell nyomni a Frissít gombot.
Amennyiben valamelyik  terméket ki szeretnénk venni a kosárból (törlés), a táblázat utolsó oszlopában lévő négyzetbe kell kattintani, majd meg kell nyomni a Frissít gombot.

Figyelem!
Amennyiben a kosárba helyezett terméket, az mindaddig ott marad, amíg vagy véglegesíti a rendelését, vagy ki nem törli a kosárból. Így egy korábban megkezdett rendelést egy másik napon is lehet folytatni. Ez viszont esetenként azzal járhat, hogy a korábban kosárba tett terméknél időközben készlethiány alakult ki, így bár megrendelte, de nem tudjuk szállítani. Ilyen esetben telefonon tájékoztatjuk  a kialakult készlethiány tényről. 

3.4 Megrendelés véglegesítése

A minimális rendelési tétel 1000 Ft. Ettől kisebb értékű csomagot nincs módunkban kiszállítani. Megrendelésnek felső határa nincs.
A megrendelés véglegesítése a Fizetés menüre, majd ott a kosár tartalmának ellenőrzése után a "Tovább a pénztárhoz" kattintva indítható.
Ezen a felületen láthatóak a kosárba tett termékek, valamint a szállítási költség is. 
Az itt megadott végösszeg az  esetlegesen felmerülő csomagolási díjat nem tartalmazza.

A fizetéshez az alábbi adatokat kell megadni:

  • Belépés - ha az még nem történt meg, illetve regisztráció nélküli vásárlás esetén a szükséges adatok bekérése
  • Számlázási és szállítási adatok. Mind a számlázási, mind a szállítási cím esetén ki kell jelölni egy-egy címet akkor is, ha a két cím ugyanaz. A cím kijelölése a cím előtti körre kattintással végezhető el.
  • Szállítási módok választása
  • Fizetési mód választása8
  • Rendelés összefoglalása. Itt adható meg a rendeléssel kapcsolatos megjegyzés. Fontos, hogy a rendelés feltétele a vásárlási feltételek elfogadása, enélkül a rendelés nem véglegesíthető.

Rendelését e-mailben igazoljuk vissza.

3.5 Megrendelés visszaigazolása

Sikeres megrendelés esetén a megrendelő - regisztrációs adatai közé megadott - email címére érkezik meg a megrendelés visszaigazolása. A megrendelés visszaigazolásának meg kell történnie 48 órán belül. Amennyiben ez idő alatt a visszaigazolás ez idő alatt nem történik meg, a vásárlót nem köti a megrendelés és nem kell átvennie a kiszállított csomagot.
A gyakorlati tapasztalatok alapján ez a visszaigazolás néhány perc alatt megérkezik. Amennyiben ez a visszaigazoló levél nem érkezik meg, kérjük vegye fel a kapcsolatot az "Ügyfélszolgálat" fejezetben leírt elérhetőségeken.
Amennyiben a megrendelés visszaigazolása nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

3.6 Rendelés feldolgozása, csomag összeállítása, utólagos tételmódosítás

Rendelések leadása minden nap 0-24 óra között lehetséges. A beérkezett megrendeléseket munkanapokon 7:30 - 15:30 között,a beérkezés sorrendjében dolgozzuk fel. Amennyiben a rendelés nem a fent megadott munkaidőben érkezett, akkor azok feldolgozása  a következő munkanapon történi meg. 
A csomagösszeállítás befejezéséig, a csomagküldő átvételéig  a megrendelőnek lehetősége van arra, hogy módosítsa a megrendelését. Ezt az "Ügyfélszolgálat" fejezetben leírt elérhetőségeken teheti meg.
A webáruházunk összeköttetésben áll a vállalatirányítási rendszerünkkel, így  a megrendelés során csak olyan termékeket lehet rendelni, ami készleten van, elérhető. Azonban a leggondosabb készletgazdálkodás ellenére is előfordulhat, hogy olyan terméket rendelnek meg, amely a valóságban nincs a készletünkön. Az ilyen esetekben az ügyfélszolgálatunk telefonon egyeztet a megrendelővel és a megrendelő beleegyezése esetén, helyettesítő terméket tesz a csomagba. 
A megrendelés bármilyen módosítása módosítja az eredeti megrendelés  -megrendelés visszaigazolásában lévő -   végösszegét.
A megrendelés módosítására csak addig van lehetőség, amíg a csomagot át nem veszi a csomagküldő szolgálat.

3.7 Fizetés

Választható fizetési módok:

  • készpénz az áru átvételekor (csak magyarországi szállítás esetén) 
  • bankkártyás fizetés*
  • előre utalás magyarországi szállítás esetén.
    Bankszámla: 14100172 -11757460-70000006
  • előre utalás nemzetközi szállítás esetén.(EURO)
    IBAN: HU41141001721175744801000000
    SWIFT: MAVOHUHB
  • előre utalás nemzetközi szállítás esetén( HUF )
    IBAN: HU6114100172 1175746070000006
    SWIFT: MAVOHUHB

* Bankkártyás fizetés során használható kártyák:

  • MasterCard (dombornyomott) 
  • Visa (dombornyomott) 
  • American Express (dombornyomott) 
  • Electron - OTP (nem dombornyomott
  • Electron - más bank (nem dombornyomott). Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! 
  • Maestro Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!

Ha a csomagot készpénzben az áru átvételekor fizeti, akkor a teljes összeget a csomagot kiszállító GLS-Hungary munkatársának kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.
Minden kikézbesített csomagban megtalálja az ÁFA-s számlát, amely tartalmazza a termékeket tételesen és a szállítási, csomagolási költséget (közvetített szolgáltatás).
A termékek tulajdonjoga mindaddig az áruházunkat illeti, amíg az ellenérték teljes mértékben kiegyenlítésre nem kerül. Az ezen idő alatt bekövetkezett sérülésekért a vevő felel.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy előre utalás fizetési mód választása esetén a csomagot a számla teljes végösszegének beérkezése után adjuk át a csomagküldőnek.

 

3.8 Csomag átvétele, szállítási díjak

3.8.1 Csomag átvétele

Vásárlóink kétféle átvételi mód közül választhatnak:

  • személyes átvétel a Budapesti nagykereskedésünkben
  • csomagkiszállítás futárszolgálattal

3.8.1.1. Személyes átvétel

Az internetes áruházunkban megvásárolt termék személyes átvétele az alábbi helyen lehetséges:
Trabucco Nagykereskedés 1186. Budapest, Közdűlő utca 46-50.

A személyes átvétel az alábbi időpontokban lehetséges:

  • hétfő - csütörtök 14:30 - 15:30
  • péntek 12:30 - 13:30

A rendelés beérkezése és a csomag összeállítása után kollégánk telefonon fogja keresni az átvételi időpont egyeztetése miatt.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a személyes átvétel esetén kizárólag készpénzes fizetés lehetséges. Nagykerünkben bankkártyás fizetésre nincsen mód! 

3.8.1.2. Csomag kiszállítása futárszolgálattal

Ennek a szállítási módnak választása esetén a megrendelt termékek kiszállítását a GLS- Hungary  végzi. 
A munkanapokon déli 12 óráig leadott rendelések kiszállítás a következő munkanap történik. A munkanapokon déli 12 óra után, illetve a szabad, munkaszüneti és ünnepnapokon leadott rendelések kiszállítása a megrendelést követő második munkanapon történik meg.
Az GLS-Hungary a csomagküldést munkanapokon végzi. Felhívjuk a figyelmét, hogy a GLS-Hungary maximum 30kg –ig szállítja ki a csomagokat. Ezért ha az Ön rendelése ezt a súlyhatárt meghaladja, akkor azt csak több csomagban – csomagonként megfizetett szállítási díj ellenében - tudjuk az Ön számára elküldeni.
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg áruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti.
A csomagban megtalálja a számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket!
A nemzetközi szállítást a GLS Europe végzi.
 

3.8.2. Szállítási díjak

Szállítási díjak:

Ország / Country

Bruttó szállítási díj / Delivery cost (Ft) - max 30 kg

Szállítási idő (munkanap) / Delivery time (workdays)

Magyarország bruttó 10.000 Ft alatti rendelés esetén 1.590  1
Magyarország bruttó 10.000 Ft feletti endelés esetén 0 1
Austria
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF


0 HUF
5050 HUF

2
Belgium 5270 HUF 3
Bulgaria 5270 HUF 3
Cech Republic
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF

0 HUF
5050 HUF
2
Croatia
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF

0 HUF
5050 HUF
2
Denmark 8500 HUF 3
Estonia 10470 HUF 5
Finland 10470 HUF 5-7
France 8500 HUF 3
Germany 5270 HUF 2
Greece 10470 HUF 5-7
Italy 8500 HUF 3
Latvia 10470 HUF 4
Lithuania 10470 HUF 4
Luxembourg 5270 HUF 3
Malta 10470 HUF 5
Monaco 8500 HUF 4
Neederland 5270 HUF 3
Poland 5270 HUF 2
Portugal 10470 HUF 5-7
Romania
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF


0 HUF
5050 HUF

2
Slovakia
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF

0 HUF
5050 HUF
1
Slovenia
total over 48000 HUF
total under 48000 HUF

0 HUF
5050 HUF
2
Spain 10470 HUF 4-6
Sweden 10470 HUF 4-7
United Kingdom 8500 HUF 4

 

4. Téves megrendelés

Amennyiben megrendelését véglegesítette, de mégis le szeretné mondani, azt a webáruházunk - cégadatok között megadott - telefonszámán térítésmentesen megteheti. A megrendelés lemondására az összeállított csomagnak a csomagküldő számára történő átadásáig van mód.

5. Elállási jog

Az elállási jog a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a webáruházunkban vásárolt terméket a vásárló (továbbiakban fogyasztó) indoklás nélkül visszaküldheti az áruháznak, aki a vételelárat a jogszabályban előirtak szerint köteles visszafizetni. 

Az elállási jogot részletesen a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet szabályozza.

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztórészére.  Az Eladó az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási költséget is- visszafizeti a fogyasztó részére. Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.
A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Társaságunk kiterjesztve a jogszabályban előírt 14 napos elállási jogot - azt kibővítve újabb 14 nappal -  28 napos elállási jogot biztosít a damil.hu vásárlóinak.

A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: „Cég rövid megnevezés”

Cím: „Postázási cím”

Alulírott  kijelentem,  hogy gyakorlom elállási  jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Termék neve:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni  14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

  • Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a kiszállítás költsége.  Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
  • Az Eladó átvállalhatja a termék visszaszállítási költségét. 
    A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.
  • A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
  • Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
  • Az Eladó jogosult a fogyasztó  által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal úgy köteles  az elállási szándékát tartalmazó  elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázási cím: Árgus kkt. 9700 Szombathely Pf.: 279.
Email cím: info@damil.hu

  • Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően  élni szeretne az elállási jogával úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
  • A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli.
  • Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
  • A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jog.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

6. Termék visszavétele

Webáruházunkban lehetőség van arra, hogy az elállási jogon túl is a megrendelt és átvett terméket visszaküldje. A visszavétel elfogadása az alábbi esetekben lehetséges:

  • Bontatlan és sértetlen termék
  • Mosott ruházat rejtett hiba esetén
  • Egyéb esetekben egyedi megállapodás szerint

A termék visszaküldésének menete:

  • Kapcsolat felvétele áruházunkkal a cégadatok között megadott telefonszámon.
  • Egyeztetés az áru visszavételéről, a visszaszállítási idő pontosításával.
  • Cégünk megbízást ad a GLS-Hungary felé a csomag visszaszállítására.
  • A termék megérkezésekor munkatársunk ellenőrzi annak sértetlenségét, és postai utalványon, vagy banki átutalással visszaküldi Önnek a termék értékét.

7. Szavatosság (Kellékszavatosság, termékszavatosság)

7.1. Kellékszavatosság

Ön az Árgus Kkt hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint az alábbi módokon:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Árgus Kkt. vállalkozás nyújtotta. Ebben az esetben
 az eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az eladó nem köteles például a kifogásunak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá.
A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a teljesítéskor a vevő előtt a termék hibái ismertek, vagy felismerhetőek voltak.
 

7.2. Termékszavatosság

A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy az igény nem csak a forgalmazóval szemben, hanem a gyártóval szemben is érvényesíthető.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Szavatossági ügyek rendezése

Szavatossági ügyek rendezésének lépései

1.

A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet. értelmében a fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása, amit az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla, vagy nyugta bemutatásával tehet meg.
 
2.
A vállalkozásunk a fogyasztó által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben az alábbiakat rögzítjük:
  • fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez; 
  • a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát;
  • a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját;
  • a hiba bejelentésének időpontját;
  • a hiba leírását;
  • szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá;
  • a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát;
3.
A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni, hogy a fogyasztó jogvita esetén a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti;
 
4.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani;
 
5.
Amennyiben a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási
igényteljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
 
6.
A vállalkozás a szavatossági vagy jótállási jegyzőkönyvet a felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
 
7.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
 
8.
A vállalkozásnak törekednie kell a tizenöt napon belüli javításra vagy cserére;
 
9.
Kijavításra vagy – a 4. § (5)2 bekezdése szerinti esetben – a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni:

 

7.4. Kiegészítő információk a garanciális szerviz működésével kapcsolatban:

  • Nagyban segíti a munkánkat, ha a javításra beküldött termék mellé a hibaleírását is mellékeli.
  • Botalkatrész pótlás, javítás esetén a szervíznek az egész botra szüksége van.
  • Az orsók javításához szükséges az orsó dobja vagy pótdobja.
  • Az orsók házának megbontása, a csavarfejek széthajtása a garancia azonnali elvesztését vonja maga után.
  • A javított termék visszaküldésének költségei áruházunkat terheli. Ez alól kivételt képez az az eset, amikor a terméket a szerviz hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el. Ebben az esetben a visszaszállítás költsége a megrendelőt terheli.

8. Jótállás

Hibás teljesítés esetén az Árgus Kkt. a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) kötelező 1 év jótállást vállal.
Az Árgus Kkt. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását.
Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn.
Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség.
Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Árgus Kkt. köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:

  • Üzlet: Trabucco Nagykereskedés 1186 Budapest Közdűlő utca 46-50.
  • Telefon: 06-1/2804-250 (tel/fax); 06-30/9299-501; 06-30/9399-700
  • E-mail: info@damil.hu

9. Reklamációk, panaszok kezelése

A munkánk során arra törekszünk, hogy mindenki a megrendelt áruk, tökéletes minőségben kapja meg.  Ennek ellenére előfordulhatnak hibák.
Ezért arra kérjük, hogy bármilyen panasza, észrevétele van kérjük jelezze ügyfélszolgálatunk felé:

  • Levelezési cím: Árgus Kkt. 9701 Szombathely Postafiók 279.
  • Telefon: 06-1/2804-250 (tel/fax); 06-30/9299-501; 06-30/9399-700
  • E-mail: info@damil.hu

Megkeresése után felvesszük Önnel a kapcsolatot az Ön által megadott telefonszámon, vagy email címen keresztül.
Amennyiben elektronikus levélben zajlik a kapcsolattartás a felek között, úgy a panaszkezelés teljes menete dokumentálásra kerül. 
Telefonos panaszkezelés során, függetlenül a panaszkezelés végeredményétől, cégünk összefoglalja és emailben elküldi a telefonbeszélgetés kivonatát.
A panasz kivizsgálása a jelzést követően (munkanapokon 08-16 óra között) megkezdődik és legkésőbb a jelzést követő 30. napon a vizsgálatnak be kell fejeződnie, valamint a vizsgálat eredményéről a panaszt tevőt cégünk értesíti. 
Amennyiben a panasz elutasításra kerül, azt minden esetben indoklással tesszük meg. 
A panaszkezeléssel kapcsolatos minden elektronikus levelezést cégünk 5 évig megőrzi. 
 

A panasz elutasítása esetén az alábbi lehetőségek állnak a panaszt tévő rendelkezésére:

  • Fogyasztóvédelmi Hatóság. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
  • Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
    1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
    Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
    Telefon: +36 -1-391-1400
    Fax: +36-1-391-1410
    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu 
  •  Békéltető testület igénybe vétele. Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
    A termékekkel kapcsolatban (minőség, biztonság, termékfelelősségi szabályok), és a szerződéssel kapcsolatos ( kötés, teljesítés) jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése miatt eljárást kezdeményezhető a területileg illetékes Békéltető testületnél.

    A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

    • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
    • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
    • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
    • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
    • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
    • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
    • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
    • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

    Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

    A békéltető testület elérhetőségei:

    • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Név: Mátyus Mariann E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
    • Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax  száma: (72) 507-152 Név: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
    • Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Név: Dr. Bagdi László  E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
    • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Név: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu; 
    • Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky  György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu; 
    • Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Név:  Dékány László, Jerney Zoltán E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
    • Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Név: Kirst László E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
    • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Név: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
    • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: info@hbkik.hu;  
    • Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax  száma: (36) 323-615 Név: Pintérné Dobó Tünde E-mail cím: tunde@hkik.hu;
    • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
    • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr.  Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
    • Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Név: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu;
    • Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
    • Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu; 
    • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma:  (42) 311-750 Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
    • Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Név: Mátyás Tibor E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
    • Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Név: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu 
    • Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK) Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma) Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható 08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon) Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám: 88/814-121 E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu web: www.bekeltetesveszprem.hu
    • Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Név: dr. Koczka Csaba E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu 

    Bírósági eljárás.

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében  a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak
    előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
  • A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

  • Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform itt érhető el 

 

10. Személyes adatok kezelése, adatvédelem

10.1. Bevezetés

Adatkezelő: Árgus Kkt
Levelezési címe: 9701 Szombathely Postafiók: 279.
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79954/2014 (Hírlevél küldéssel összefüggő adatkezelés)
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79955/2014 (Webáruház működtetésével kapcsolatos adatkezelés)
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-79953/2014 (Regisztráció webáruházban)
Email: info@damil.hu
Web: www.damil.hu 

Árgus Kkt. (a továbbiakban: Eladó, Adatkezelő), mint Adatkezelő kijelenti, hogy az általa üzemeltetett webáruház működésével kapcsolatos adatkezelése a jelenleg hatályos jogszabályban előírtaknak megfelel. A felhasználók adatainak kezelésekor az alábbi hatályos jogszabályok figyelembevételével és betartásával járunk el:
 

  • · Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény;
  • · Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI törvény;
  • · Az 2001.évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról rendelkező törvény;
  • · Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény;
  • · Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII törvény;

Jelen Adatvédelmi Nyilatkozat célja, hogy a damil.hu webáruházból rendelt termék megrendelése során megadott és a weboldal üzemeltetői („Adatkezelő”) számára hozzáférhetővé vált személyes adatok és egyéb adatok kezelésére vonatkozó elveket és szabályokat meghatározza.
Jelen Nyilatkozat hatálya kizárólag az oldal használatához szükséges, az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatokra terjed ki, rendelkezései nem vonatkoznak arra az esetre, ha valaki önszántából nyilvánosságra hozza saját személyes adatait, vagy azok egy részét az oldalon, vagy az oldal közvetítésével.
A damil.hu webáruház által forgalmazott termékek megrendelése esetén olyan adatokat is megadhatnak, amelyek a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény alapján személyes adatnak minősülnek, így azok kezelésére ezen jogszabály rendelkezései az irányadók.

Személyes adatnak minősül bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül, vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy, vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális, vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet. [2011. évi CXII. törvény]
A felhasználói megrendelés során megadott adatok közül kizárólag a név és az e-mail cím tekinthető bizonyos feltételek fennállása esetén (pl. a név és e-mail cím valós) személyes adatnak. 

10.2. Hozzájárulás az adatkezeléshez

A felhasználó megrendeléskor hozzájárul, hogy az Adatkezelő az Árgus Kkt. megrendeléshez kötelezően előírt adatait kezelje.

10.3. Az adatkezelés jogalapja

Felhasználó önkéntes hozzájárulása, hogy a webáruház használata közben megadott személyes adatai felhasználásra kerüljenek, illetve az Infotv. 5. § (1) bekezdése és a 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.

10.4. Az adatkezelés esetei:

10.4.1. Megrendeléssel és számlázással kapcsolatos adatkezelés

Célja: a jogszabályokban előírt számla adattartalom biztosítása. 
A kezelt adatok: Név, számlázási cím, adószám (ha van)
Megőrzési idő: a mindenkori jogszabályoknak megfelelően a számla bizonylatok megőrzési idejével megegyezik. (Ez jelenleg 8 év)

10.4.2. Áruszállítással kapcsolatos adatkezelés

Célja: A megrendelt termék vevőhoz történő eljuttatása 
A kezelt adatok: Név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím
Megőrzési idő: 8 év
Ennek a tevékenységnek során az adatkezelő az adatokat átadja a futárszolgálatnak, aki mint adatfeldolgozó használja azokat a csomag címzettnek történő eljuttatásáig. Ezt követően az adatfeldolgozó törli az adatokat a rendszeréből.
Adatfeldolgozó: GLS Hungary 2351 Alsónémedi GLS Európa utca 2.

10.4.3. Hírlevél küldéssel kapcsolatos adatkezelés

Célja: Az érdeklődő ügyfelek számára hírlevél küldési lehetőség
A kezelt adatok: Név, e-mail cím
Megőrzési idő: hírlevél küldés ügyfél általi lemondásáig. Erre a hírlevélben lévő "Leiratkozás" segítségével az ügyfélnek van lehetősége,

10.4.4. Webáruházban történő regisztrációval kapcsolatos adatkezelés

Célja: A webáruház által nyújtott többletszolgáltatások igénybevételéhez szükséges áruházi regisztráció. (Pl. ismétlődő rendelések esetén nem kell mindig megadni a számlázási és szállítási adatokat, kívánságlista használata, stb.)
A kezelt adatok: Név, e-mail cím, számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, adószám (ha van)
Megőrzési idő: a regisztráló által jelzett visszavonásig. Amennyiben az ügyfél jelzi regisztrációs adatainak törlését, az adatkezelő azt haladéktalanul elvégzi.

10.5. Adatbiztonság

Az Adatkezelő törekszik minden tőle elvárható intézkedést megtenni annak érdekében, hogy az általa használt számítástechnikai rendszerek biztonságát megvalósítsa, különös tekintettel az oldalon tárolt adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozására.

10.6. A felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogai

A Felhasználó tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve törlését.
A Felhasználó a személyes adatainak törlését, vagy módosítását, illetve adatkezeléssel kapcsolatos információkat az alábbi módon kérheti:
E-mailen: info@damil.hu
Postai úton: Árgus Kkt 9701 Szombathely Pf.: 279.

A Felhasználó kérésére az Adatkezelő köteles tájékoztatást adni az általa kezelt adatairól, az adatkezelés jogalapjáról, céljáról, időtartamáról. Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, megadni a tájékoztatást.
A felhasználó bármikor kérheti adatai helyesbítését, illetve módosítását.
Abban az esetben, ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. Ebben az esetben az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslatról, valamint a hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Szolgáltató tiszteletben tartja és megóvja a személyes adatokat. A Szerződő adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Szolgáltató a vásárló adatait csak a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja a szerződés fennállásának ideje alatt. A Szolgáltató a Szerződő adatit a 2000. évi C. törvény 169. § alapján legalább 8 évig köteles megőrizni.
Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos megőrzéséért, de nem vállal felelősséget természeti csapás, bűncselekmény vagy egyéb, elháríthatatlan okból bekövetkező adatvesztésért, megrongálódásért vagy illetéktelen személyek általi hozzáférésért.

10.7. Jogorvoslat

Felhasználó/vásárló adatinak nem jogszerű kezelése/felhasználása esetén panasszal élhet a Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A személyes adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek előírásai szerint járunk el. A Vásárlók adatait, bizalmasan, kizárólag saját számlázásunkban és könyvelésünkben használjuk fel. A vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről.

A regisztráció és megrendelés folyamán rögzített adatokat cégünk  mindaddig rögzíti, amíg a Vásárló nem kéri azok törlését. Ehhez vegye fel a kapcsolatot velünk az "Ügyfélszolgálat" fejezetben megadott elérhetőségek valamelyikén.

A hírlevélre történő feliratkozással a vásárló hozzájárul ahhoz, hogy számára hírleveleket küldjünk. A hírlevelek alján lévő link segítségével bármikor le lehet iratkozni a hírlevél szolgáltatásunkról. Ugyanezt igényelheti más módon (telefon, email) az ügyfélszolgálat elérhetőségein is. 

10.8. Cookiek használata

Webáruházunk cookie-t (süti) használ, melyre az áruház indításakor a böngésző felső részén üzenettel figyelmeztet. Amennyiben a cookie használatát nem engedélyezi az ügyfél, az áruház néhány kényelmi szolgáltatása nem használható.
A cookie-k segítségével a rendszer megőríz bizonyos beállításokat, megkönnyíti az áruház használatát, illetve néhány kényelmi szolgáltatás elérhetővé válik.
Néhány példa:

  • beléptető oldal megjelenjen-e újra vagy sem a látogatónak
  • kívánságlistára tett termékek listája
  • bolt aktuális valutája, amit a vásárló tud állítani
  • bolt aktuális nyelve, amit a vásárló tud állítani
  • a bolt adatbázisbeli azonosítóját, fejlesztői okokból

Nagyon fontos, hogy a cookie-k (sütik) nem tartalmaznak személyes adatot és olyan adatot sem, amivel a felhasználó beazonosíthatóvá válik.

​A cookie-k megőrzési ideje a cookie fajtájától függően változó. Vannak olyan cookiek melyek a munkamenet végén (az áruházból történő kilépés) törlésre kerülnek és vannak melyek automatikus törlése 1-5 nap után következik be.
A cookie törlésésére  a felhasználónak is van lehetősége, mivel a böngésző programok mindegyike rendelkezik Cookie törlés funkcióval (bővebb információ a böngésző programok Súgó menüjében érhetők el) . A cookie törlés funkcó használata esetén azonban a kényelmet szolgáló beállítások is törlésre kerülnek, így - akiknek ez fontos - nem ajánlott a cookie manuális törlése.

11. Hírlevél

Webáruházunk akcióiról és híreiről, új termékeinkről igyekszünk rendszeresen tájékoztatni vásárlóinkat, ingyenes hírlevél formájában. A feliratkozás a regisztrációs adatok között kérhető. A leiratkozás a hírlevél alján lévő linkre kattintással kezdeményezhető.

12. Felelősség korlátozás

Az áruházunkban történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a felmerülő hibákra.
A termékjellemzőket a termék információs oldalából tudhatja meg részletesebben. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk.
Az esetleges elírásokból, tévesen megadott adatokból eredő károkért nem vállalunk felelősséget.

Webáruházunk nem hozható összefüggésbe az alábbi előforduló esetekkel:

  • Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat fogadása, küldése, vagy elvesztése.
  • Illetéktelen behatolás a vásárló számítógépébe, számítógépes hálózatába.
  • Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruházunk működését a vásárló számítógépén.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működése.
  • Bármilyen programhiba, vagy technikai hiba és azok következményei.

Webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az árakat, vásárlási feltételeket és egyéb költségeket módosítsa. A változás az áruházunk weboldalán történő megjelenéstől aktuális. Az a vásárló, aki nem ért egyet a változásokkal, nem jogosult az áruházunk használatára.

Termékajánlataink visszavonásig, vagy a készlet erejéig érvényesek.

13. Szerzői jogok

Az áruházunk weboldalán található valamennyi szöveg, grafikai elem, illusztráció, kép, hang és videóanyag szerzői jog alatt áll. Ezek használata csak az üzemeltető előzetes írásbeli engedélye alapján lehetséges.

14. Vonatkozó jogszabályok

  • 45/2014. (II. 26.)  Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
  • 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről-151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.
  • Ptk. a hibás teljesítésről.
  • 151/2003 kormányrendelet;
  • 19/2014 (IV.29.) GKM rendelet
Kosár
Katalógusok

Szeretnél VIP tag lenni?

Szeretsz rendszeresen ajándékokat kapni? Regisztrálj ingyen, most!

Egyedi html modul jobb oldal, mindenféle

damil.hu

 

Facebook